2023AziëReisverslagenThailandWereldreis (08/03/2023 - 24/02/2024)

Van Koh Tao naar Bangkok, onze laatste dagen in Thailand (Dag 275 & 276)

In het laatste reisverslag hebben we al verteld over onze dagen op het prachtige eiland van Koh Tao. Ondanks de vele regen hebben we er een leuke tijd gehad. Vanuit Koh Tao zijn we met de boot en bus doorgereisd naar Bangkok. Hier hadden we nog een dag in Bangkok voordat we verder zouden reizen naar Manilla in de Filipijnen. In dit reisverslag lees je precies hoe dit allemaal is gegaan.

Met de boot en bus naar Bangkok

Op donderdag 7 december 2023 was het tijd om uit te checken bij de Balcony Villa op Koh Tao. Met onze scooters reden we naar de Mae Haad Pier. De alleraardigste eigenaar van DJS Motorbike Rental kwam hier vervolgens naartoe om de sleutels op te halen. Erg handig dus. Na de horrorboot van Koh Phangan naar Koh Tao vreesde Judith het ergste voor de boottocht naar de Chumphon Lomprayah Pier. We hadden al pilletjes ingenomen voor de reisziekte, maar de tocht met Lomprayah ging enorm soepel deze keer. Het weer was een dag eerder al beter geworden en er was nauwelijks nog een golfje op de zee. Een hele andere tocht dus dan een week eerder. Door de pilletjes werden we echter wel slaperig, wat wij tijdens zo’n reisdag helemaal niet erg vinden.

Aangekomen bij de Pier was er tijd om iets te eten om rond 13:00 uur met de VIP bus te vertrekken naar Bangkok. We hadden extra ruime stoelen en zaten prima. Dat was wel nodig ook, want het zou een tocht van ongeveer 7 1/2 uur worden. Rond 15:00 uur maakten we nog een stop waarbij we iets konden eten en daarna was het in een ruk door naar Bangkok. Pas rond 20:30 uur kwamen we daar aan.

Daarna was het een kwestie van snel een Grab nemen naar het De Prime Rangnam Hotel. In dit prima gelegen hotel mogen we verblijven en kunnen we ook de volgende dag gebruik maken van de kamer voor we verder vliegen naar Manilla. Erg handig dus. Het hotel valt overigens onder het zelfde management als het Samsen Street Hotel waar we eerder verbleven in Bangkok tijdens onze reis door Thailand.

Een laatste dag in Bangkok

Op vrijdg 8 december 2023 hadden we nog een hele dag in Bangkok. Na het zeer uitgebreide ontbijt bij het De Prime Rangnam Hotel zijn we daarom op pad gegaan. Erik heeft nog maar 1 paar schoenen en deze zijn ook behoorlijk versleten. De taak van deze dag was dus om een paar nieuwe schoenen te kopen. We zijn daarom met de taxi richting het MBK Centre. Eerst hebben we nog een souvenir voor een familielid gekocht om daarna via de OneSiam Skywalk naar het Siam Discovery winkelcentrum te gaan. In dit gebied zijn er veel winkelcentrums die via een wandelpad boven de weg aan elkaar verbonden zijn.

De winkelcentra zijn werkelijk enorm en je kijkt er je ogen uit. Door de kerstmuziek en aankleding kregen we ook eindelijk de kerstsfeer te pakken hier in Bangkok. Helaas lukte het Erik maar niet om een paar schoenen te vinden die naar zijn smaak waren en een goede prijs hadden. Na een Koreaanse lunch zijn we doorgelopen naar Central World, een van de grootste winkelcentrums van de hele wereld. Zelfs hier lukte het Erik niet. We waren behoorlijk vermoeid geraakt en wilden terug naar het hotel. Vanwege de drukte lukt het niet om een taxi te krijgen en dus hebben we de terugtocht maar te voet gemaakt. Terug in het hotel zijn we onze laatste Pad Thai gaan eten om ons daarna nog een laatste keer op te frissen om naar het vliegveld te gaan.

Het Don Mueang International Airport

Het was enorm druk in Bangkok, dus het vinden van een taxi was nog niet even makkelijk. Het duurde dan ook erg lang voor we eindelijk konden vertrekken. Gelukkig trapte de chauffeur het gaspedaal goed in en ruim op tijd kwamen we aan op het Don Mueang International Airport. Bij het inchecken werd ons voor het eerst gevraagd om een bewijs voor het verlaten van de Filipijnen. Gelukkig hadden we voordat we de taxi genomen hadden nog een doorreisticket aangemaakt via Getonwardticket.com. Dit was de eerste keer dat we het ook daadwerkelijk nodig hadden. Na het inchecken ging alles soepel. We hadden alleen geen stoelen gereserveerd dus zaten niet naast elkaar. Ach ja, de vlucht zou maar 3 1/2 uur duren. Op naar Manilla, op naar de Filipijnen!