ArtikelenReisproducten

Een hamamdoek van Happy Towels, ideaal voor op reis!

In de zomer van 2018 hebben we 4 maanden door Zuid-Amerika gereisd. Ter voorbereiding op deze reis hebben we tijdig goed op een rijtje gezet wat we allemaal mee wilden nemen. Een van de items die uiteraard op het lijstje stond was een handdoek, en bij voorkeur een van groot formaat. Wat een hamamdoek is en waarom wij deze hamamdoek van Happy Towels ideaal vinden voor op reis lees je in dit artikel!

Hamamdoek

Een groot formaat handdoek klinkt natuurlijk logisch om mee te nemen voor een lange reis, maar erg praktisch is het niet. Een flinke handdoek neemt veel ruimte en gewicht in beslag, en dat is nu net iets wat je wilt voorkomen in je backpack. Om dit te voorkomen zijn er verschillende alternatieven beschikbaar zoals een sneldrogende microvezel handdoek, maar wij besloten om voor een hamamdoek (of een sarong) te gaan.

De hamamdoek vindt zijn oorsprong in Turkije en wordt daar ook wel een pestemal of foute genoemd. De handdoeken worden voornamelijk als omslagdoek en droogdoek in sauna’s en Turkse badhuizen (hamams). Het kenmerk van een hamamdoek is dat hij vaak een grote afmeting heeft, met een mooie print en dun van stof is. Het voordeel hiervan is dat ze snel drogen en veel vocht absorberen. Daarnaast is hij ook behoorlijk licht door de dunne stof en kan je hem door het grote formaat gebruiken als handdoek, strandlaken, gordijn in bijvoorbeeld je hostel op opgerold als kussen in de bus.

Dubbel gevouwen is een hamamdoek nog altijd van flink formaat
Happy Towels

Met deze gedachtes gingen we online op zoek naar een plek waar we een hamamdoek konden kopen. Er zijn talloze websites die hamamdoeken aanbieden, maar al snel kwamen we bij Happy Towels uit. We hebben hier twee bamboe hamamdoeken in verschillende kleuren besteld in de lengte van 210 cm. Om verschillende redenen hadden we hier voor gekozen:

• De hamamdoeken van Happy Towels zijn 210 cm lang. Dat is langer dan een gebruikelijke hamamdoek die meestal ongeveer 170 cm lang zijn. We vonden dit interessant omdat hij hierdoor beter als (strand)laken te gebruiken is.
  • Happy Towels verkoopt hamamdoeken waarin bamboegaren verwerkt is. Hierdoor voelt de hamamdoek zachter aan, neemt hij sneller vocht op en droogt hij ook sneller. Vooral wanneer je op reis bent is dit laatste natuurlijk een enorme uitkomst.
  • De hamamdoeken van Happy Towels stralen een goede kwaliteit uit door de productie in Turkije. Derde generatie hamamdoeken-wever Metin maakt ze in opdracht van Happy Towels, en een deel van de opbrengst van de hamamdoek gaat ook nog eens terug naar Turkije, waar Happy Towels Papa laat me naar school gaan steunt
Ook bij ons bezoek aan de Toboggan waterval net buiten Paraty konden we goed gebruik maken van de hamamdoek van Happy Towels
Eindoordeel

Ons eindoordeel is dat we erg blij zijn dan we deze hamamdoeken vorig jaar hebben aangeschaft voor onze reis. Ze voelen nog altijd heerlijk zacht aan en nemen inderdaad veel vocht op. Bij een bezoekje aan het zwembad waren we zo droog, en droogde de hamamdoek zelf ook razendsnel. Hij was licht en goed op te vouwen waardoor hij makkelijk was om mee te nemen.

Daarnaast hebben we hem zelfs een aantal keer opgevouwen en gebruikt als kussen in een van de lange busreizen. Natuurlijk is een hamamdoek dunner en daardoor wel kwetsbaarder. Maar als we volgende keer weer voor een zonnige bestemming zullen kiezen gaat de hamamdoek zeker als eerste de rugzak weer in, want wij vinden deze Happy Towels perfect voor op reis!

Ook naar het strand van Praia Lopes Mendes op Ilha Grande namen we de hamamdoeken van Happy Towels mee

De winnaar is inmiddels bekend. Willeke Machiels, van harte gefeliciteerd met de prachtige hamamdoek van Happy Towels.

Hij komt zo snel mogelijk jouw kant op!

Dit is een gesponsorde post, maar het bericht is volledig gebaseerd op mijn eigen mening en ervaringen.

127 gedachten over “Een hamamdoek van Happy Towels, ideaal voor op reis!

• Wow die zou heel goed van pas komen tijdens het eilandhoppen op de Seychellen deze zomer met onze kids!!

• He Ellen! Uiteraard is hij ook geschikt voor Zeeuwse meisjes, misschien komt hij over 3 weken wel jouw kant op 😉

• Dit zou fijn zijn voor onze strandbezoekjes. Met twee kleine kinderen hebben we al genoeg te sjouwen, dus dit zou erg functioneel zijn.

• Hoi Tamara, is geschikt voor alle kleine en grote reizen, dus een strandbezoekje hoort daar zeker bij!

• Martine Banziger

Wauw ? Die zou ik graag willen hebben! Komt goed van pas tijdens het reizen of tijdens een strand bezoek in Nederland.

• Hoi Martine! Dat geloof ik best, wel nog even de Facebookpagina liken want alleen dan maak je kans 😉

• Dit zou top zijn Colombia! Dekentje in bussen met airco en handdoek aan het strand!

• Hoi Anne, leuk dat je meedoet! Ik zie steeds meer goede ideeën hier voorbij komen 😉

• Die wil ik! Over een paar weekjes zelf naar Turkije, dus zo’n hamamhandoek komt dan zeker van pas. Kan tie ook nog mooi mee naar Rhodos deze zomer!

• Claudia Wouters

Wauw, wat fijn dat ze ook zulke lange hamamdoeken hebben! Zou erg goed van plan komen voor als ik zelf eind dit jaar naar Paraty en Ilha Grande ga 🙂

• Hoi Claudia, leuk dat je meedoet! Voor Paraty en Ilha Grande zijn ze uitermate geschikt kunnen wij uit eigen ervaring zeggen 😉

• Larissa Nieborg

Super leuke actie! Ideaal voor mijn eerste verre reis. #bali2019

• Ha! Deze komt natuurlijk fantastisch van pas op onze reis van Mexico naar Patagonië! Leuk!

• Ha Mam, das handig zo’n Happy Towels Hamamdoek, voor ons mam!

• Zien er inderdaad erg fijn uit. 🙂 Vooral als je alleen met handbagage reist scheelt dat echt een hoop ruimte in vergelijking met een gewone handdoek!

• Inderdaad Jessica! En je kan ze ook nog op allerlei manieren gebruiken. Misschien komt er wel een jouw kant op ?

• Ik ga binnenkort naar Harbour Island op de Bahama’s. Dat zou echt goed van pas komen!

Leuke blog die jullie hebben. Ik ga het volgen.

• Claudia de Kok

Super handig en stijlvol voor mijn tripje naar Ibiza in het najaar.

• Gave actie! Leuk om mijn vrouw mee te verrassen, die loopt hier erg graag mee rond! 🙂

• Die kleur is ook zo mooi!!!! Lijkt me inderdaad een perfect reismaatje. Fijn om te lezen dat de opbrengsten goed worden benut 😀

• Hoi Nelly, leuk dat je meedoet. Misschien kan jij de hamamdoek wel meenemen voor je lange strandweekend! 😉

• Hi David,

Wat een toffe winactie! Ik ben al een tijdje op zoek naar dé hammamdoek.
    Eentje die lang is, lichtgewicht, snel droog en weinig ruimte in neemt in de koffer.
    Daarbij is het voor mij echt belangrijk dat het product duurzaam gemaakt is.
    Volgens mij is 1+1+1+1+1 : Happy Towels 🙂

Je zou me echt dolgelukkig maken mocht ik kans maken op zo een prachtige hammamdoek.
    Daarmee kan ik de Zeeuwse Costa wel de ogen uitsteken 😉

• Hoi Carmen, bedankt voor je leuke reactie! Misschien kan jij hier over een tijdje in Zeeland indruk mee gaan maken 😉

• wat een leuke actie! Die zal zeker heel vaak van pas komen op vakantie! 🙂

• Nicole Elisabeth

ideaal tijdens het backpacken! weegt weinig en droogt snel!

• Deze prachtige hamamdoeken van Happy Towels zijn heerlijk groot.
    Een mooi cadeau voor mijn 33e trouwdag op 22 mei.

• Hoi Marlies! Leuk dat je meedoet aan deze actie, misschien wordt het wel een extra leuke trouwdag voor je op 22 mei!

• Zo’n mooie en veelzijdige doek wil ik wel. Gaat mee op vakantie.

• Ik neem er altijd een mee! Laatst was er op mijn hotelkamer geen gordijn! Maar ook op rieten stoelen of plastic leg ik mijn hamamdoek! Van deze blauwe vind ik de kleur super mooi.

• Hij is inderdaad overal voor inzetbaar Maris! Misschien kan je er dan volgende keer wel een meenemen van Happy Towels!

• Manouk van den Bogaard

Ik wil heeeel graag de hamamdoek winnen! Wij gaan namelijk ook in oktober voor een half jaar reizen door Zuid-Amerika en aangezien mijn backpack altijd zo snel vol zit zou deze hamamdoek super van pas komen!?

• Hoi Manouk! Wij hebben vorig jaar 4 maanden door Zuid-Amerika gereisd en deze hamamdoek is toen goed van pas gekomen, dus hij is inderdaad superhandig ?

• Ja, daarom ben ik op het idee gekomen! Heel veel zin in!

• Ik ben een echte koukleum.Heb het heel gauw fris en begin te klappertanden. Maar ik zit wel heel graag buiten .Lijkt me aangenaam met een hamamdoek

• Jaaa de hamamdoeken van Happy Towels zijn helemaal het einde! Ik heb er een aantal maanden mee door Nieuw Zeeland en Azië gereisd en ze zijn echt multi-inzetbaar en absoluut een must have voor je backpackavontuur. Helaas heeft mijn hamamdoek een lelijke, hardnekkige vlek overgehouden aan het strandavontuur in Thailand, dus het wordt langzaam tijd voor een nieuw exemplaar. De leuke kleuren en printjes maken de keuze nooit makkelijk!

• Hoi Gioya! Mooi dat je ook zo tevreden bent over de Happy Towels. Misschien mag je na 22 mei dan wel een nieuwe uitzoeken 😉

• Ik ding heeeeel graag mee. Ideaal voor naar de sauna (waar ik graag en vaak vertoef).

• Dit zou ideaal zijn voor mijn eerste keer backpacken! Dan ben ik helemaal klaar voor Zuid Amerika!

• Tof! Ik doe graag mee voor mijn reis naar Peru in september!

• Eveline van Tiel

Ideaal voor onze backpackreis komende zomer door Colombia!

• Heerlijk genieten op het strand van Maleisisch Borneo met deze prachtige hamamdoek .

• Will Langenberg

Wat goed dat een deel van de opbrengst van deze hamamdoeken naar ‘Papa laat me naar school gaan’ gaat. Een prachtig doel. Mij bekend.
    Bamboegaren wordt tegenwoordig ook veel gebruikt voor kleding. Ik heb daar een blouse van, draagt lekker koel en neemt veel vocht op. Deze mooie zachte hamamdoek kan ik goed gebruiken als we op vakantie gaan. Lekker groot om op te liggen of om me heen te slaan.
    Ik doe heel graag mee en wens jullie veel succes met de actie voor het goede doel.

• Hoi Will! Wat een leuke reactie van je. Je noemt precies de redenen waarom Happy Towels een goede keuze is 😉

• Angelique Hendriks-op den velde

Hamamdoeken zijn zo fijn. Ik gebruik de mijne ook thuis.
    Op vakantie is het zo droog en je kan er lekker mee op het strand liggen.Naar de sauna geen natte doeken meer.
    Thuis ..even omwikkelen en droog.
    Echt super.
    Zou er alleen meerdere van moeten hebben omdat hij wel eens in de was moet 🙂
    Daarom doe ik graag mee

• Hoi Angelique, leuk dat je meedoet! Dat is een goede reden, misschien heb je er over een paar weken wel 1 extra 😉

• Oh, die zou ik graag willen winnen, zodat ik eindeljk een echte hamandoek heb voor de trainingen die ik volg!

• He Pauline, zelfs daarvoor zou hij handig zijn! Misschien komt hij wel jouw kant op over een paar weken 😉

• Wat een heerlijke prijs. Ook heerlijk voor een dagje sauna.

• Wat een leuke winactie. Heerlijk voor een dagje sauna of strand.

• Een hamamdoek van Happy Towels, WOW, superhandig, multifunctioneel maar vooral zo móói! Natuurlijk maak ik graag kans op deze grenzeloos leuke metgezel op reis, zodat ik me een ware “Reisprinses”zal voelen!

• Heel handig voor in de toch altijd al veelste volle backpack! 🙂

• Oh, dat zou super goed van pas komen! De hamamdoek die ik al jaren mee op reis heb, is nu écht niet meer schoon te krijgen! En dat ‘ie lekker lang is én dat er bamboe in verwerkt is, spreekt me erg aan!
    Ik hoop dat ‘ie komende zomer mee naar Lombok mag; ik ga daar de slachtoffers van de aardbevingen van vorig jaar helpen! ??

• Hoi Liedeke, het klinkt inderdaad alsof je toe bent aan een nieuwe hamamdoek! Over een paar weken zal je horen of je gewonnen hebt 😉

• super handig voor mn schoonmoeder! ik doe graag mee

• In Juli ga ik naar Curaçao mijn nichtje bezoeken. En dat alleen met handbagage. Dan zou deze hamamdoek wel top zijn! Scheelt een hoop ruimte!

• Anneliese de Waal

Ik doe heel erg graag mee, zou ik graag mee willen nemen op vakantie.
    Heel erg handig !!.

Groetjes Anneliese

• Heerlijke handdoeken en mag niet ontbreken in de koffer 😉 Ik loot heel graag mee.

• Lijkt me ideaal. We kamperen altijd en doen dan 3-5 campings aan. Dan wil je graag goede spullen die weinig ruimte innemen en voor meer dingen inzetbaar zijn. Deze hamamdoek dus

• Sharon v Bregt

Ik doe graag mee. Zo handig met de kinderen en bijna geen plek of gewicht wat het inneemt!

• Een fantastische reisattribuut voor komende zomer! Met het vooruitzicht op een reis door Nicaragua; met het strand, de hikes en tijdens de busreizen. Zou top zijn!

• Lijkt me een superfijne doek om onze dochter heerlijk in te wikkelen als ze het koud heeft. Zij heeft het 22q11 deletie syndroom en daardoor o.a. minder spiermassa en ondergewicht. Handig om mee te nemen in mijn rugzak en altijd kunnen gebruiken als het nodig is. Op vakantie naar Terschelling deze zomer, maar ook gewoon elke dag thuis en buitens huis.

• Hey Angela! Dat zou inderdaad een mooie prijs voor je zijn. Morgen zie je of jij misschien de winnaar bent!

• Nathalie Buttiens

Ik doe graag mee voor deze te gekke towel.

• Hoi Nathalie! Leuk dat je mee doet, je bent nog precies op tijd want vandaag maken we de winnaar bekend 😉