20162017EuropaNoorderlicht - Oslo & Tromsø (27/12/2016-01/01/2017)NoorwegenReisverslagen

Noorwegen, een dagje sightseeing in Oslo (Dag 1)

Vandaag zijn we begonnen met onze reis door Noorwegen, waar we onze eerste bestemming hebben bereikt en dat is Oslo. In dit uitgebreide reisverslag vertellen we je hoe dit is is gegaan en wat we op onze eerste dag op deze reis door Noorwegen allemaal al hebben gedaan!

Dinsdag 27 december 2016 (Dag 1)

Vandaag was het dan eindelijk zover en zijn we vertrokken voor ons winterse avontuur. Rond 7:00 zijn we richting Schiphol vertrokken. We waren er al eerder achter gekomen dat we zogenaamde SAS Plus tickets hadden. Vandaag hebben we daar de voordelen van ondervonden. Eerst mochten we de lange rij bij de douane passeren. Daarna hebben we op Schiphol nog lekker wat kunnen eten en drinken in de business lounge van Scandinavian Airlines, waarna we als eerste vooraan in het vliegtuig mochten gaan zitten.

We vertrokken wat later dan gepland en kwamen uiteindelijk rond 13:00 in Oslo aan. Daar kwamen ook onze koffers als eerste van de band en dus konden we al snel de trein naar het centrum nemen. Vanaf hier was het maar een paar minuten lopen naar het Radisson Blu Scandinavia Hotel waar we morgen weer zullen uitchecken, en vrijdag weer zullen inchecken.

Sightseeing in Oslo

Om de dag nog zo goed mogelijk te benutten zijn we nog een wandeling gaan maken door het centrum van Oslo. De wandeling begon bij het koninklijk paleis van Oslo waarna deze via de grootste winkelstraat uit zou komen bij het centraal station.

We vervolgden de weg langs de universiteit van Oslo, gelukkig had ik een goede gids bij!

Ook waren we nog op tijd om even binnen te gaan kijken bij de Domkirke van Oslo.

Vervolgens hebben we een korte stop gemaakt bij de stationshallen. We hebben hier het toeristisch informatiepunt bezocht om wat informatie te krijgen voor de invulling van komende zaterdag en zondag in Oslo. Ook hebben we hier nog lekker wat gedronken alvorens we nog even een kijkje gingen nemen bij het operagebouw.

En het architectonisch hoogtepunt van vandaag, het operagebouw:

Op de terugweg zijn we wat gaan eten bij Pepe’s Pizza (…pizza uiteraard), waar we bijna omvielen van de honger. Moe maar voldaan zijn we daarna terug naar het hotel gegaan. Hier hebben we nog een drankje gedaan in de Skybar van het hotel, wat hoog staat aangeschreven op internet en in verschillende gidsen.

Ondanks een eerste korte stop in Oslo hebben we vandaag al verrassend veel gezien van de stad. Ook zijn onze plannen voor de andere dagen in Oslo aan het einde van onze reis door Noorwegen een stuk concreter geworden. Morgen moeten we er weer vroeg uit, want we vliegen om 10:25 naar Tromsø waar we morgenavond onze eerste jacht gepland hebben staan naar het noorderlicht.

0 gedachten over “Noorwegen, een dagje sightseeing in Oslo (Dag 1)