ArgentiniëUruguayZuid-Amerika (11/07/2018-10/11/2018)

Uruguay, Montevideo en Salto (Dag 53/54/55/56/57)

Tijdens ons verblijf in Buenos Aires besloten we om door te reizen naar Uruguay, om vanuit hier weer noordelijk richting Argentinië te gaan. In dit reisverslag lees je dan ook alles over ons verblijf in Montevideo en Salto in Uruguay!

Zaterdag 1 september 2018 (Dag 53)

Enkele dagen terug namen we daarom om 12:30 de boot vanuit Buenos Aires met Colonial Express naar Colonial del Sacramento, waar de bus ons vervolgens 2 uur later in Montevideo af zou zetten. We hadden de Ciudadano Suites geboekt naast het busstation en konden dus direct het hotel inlopen. Na wat geld gepind te hebben zijn we met de bus naar het centrum gegaan om iets te eten. Ondanks dat ongeveer de helft van alle Uruguayanen (ongeveer 1,4 miljoen) in deze stad wonen was het centrum bijna uitgestorven en waren we blij dat we iets te eten konden vinden.

Zondag 2 september 2018 (Dag 54)

De dag erna was het zondag, maar daar hadden we ditmaal rekening mee gehouden. Op zondag is er namelijk een enorme vlooienmarkt in de stad, en daar zijn we na het ontbijt dan ook heen gegaan. Hier bleken alle Uruguayanen te zijn! Het was erg druk en er was veel te zien, een goed begin van de dag dus!

Aan het eind van de markt kwamen we stomtoevallig ook uit op het stadion van een van de grootste voetbalclubs van Uruguay; Peñarol. We konden hier een gratis kijkje nemen in het museum, wat we natuurlijk niet over hebben geslagen.

Hierna vervolgden we onze weg richting de Mercado del Puerto. Deze markt biedt verschillende overdekte Uruguayaanse barbecuerestaurants. Ondanks de enorme rook in het gebouw hebben we hier genoten van een lekker (en duur!) stuk vlees.

Dit was nog niet alles, want naast deze markt zat het Carnavalsmuseum van Montevideo. Montevideo heeft een rijke historie wat betreft het vieren van carnaval in Uruguay. In tegenstelling tot wat wij bijvoorbeeld in Mastepinnelaand kennen wordt het hier niet middels een optocht gevierd, maar staan er door de stad verspreid verschillende indrukwekkend gemaakte podia waar wekenlang feest wordt gevierd.

Dit moesten we natuurlijk zien! Het museum was niet al te groot, maar gaf ons een goed beeld hoe dit feest hier gevierd wordt.

We sloten de middag af op het Plaza de Independencia waar enkele van de bekendste gebouwen van Montevideo te zien waren, en daarmee ook direct van heel Uruguay. Het Palacio Salvo en de Puerta de la Ciudadela zijn daar ook nog even vakkundig op de foto gezet alvorens we de dag afsloten met een simpel broodje in het winkelcentrum tegenover ons hotel.

Maandag 3 september 2018 (Dag 55)

Voor de volgende dag hadden we ons plan ook gereed en gingen daarom tijdig naar het oude centrum. Hier konden we namelijk fietsen huren waarmee we Montevideo zouden gaan verkennen. We begonnen goed met de wind in de rug langs de kust. Hier hebben we ongeveer 10 kilometer gefietst met prachtige uitzichten in het heerlijke zonnetje.

Aan het eind van de kustlijn van Montevideo kon je ook nog op de foto met het “Montevideo-sign”, iets waar wij altijd voor in zijn! Zo konden wij met deze foto uit Montevideo ook weer een naambord uit Uruguay op onze lijst zetten.

Na een lekkere lunch bij het WTC zijn we doorgereden naar het Estadio Centenario, vanwaar we weer terug naar de kust zijn gereden om op het terras van de McDonalds een ijsje te eten. Terug in het oude centrum hebben we nog een souveniertje gekocht en de fietsen terug gebracht.

Die dag begon ik veel last van mijn keel te krijgen en met tranende ogen en een flinke snotneus kwamen we terug aan in het hotel. We twijfelden wat we zouden gaan doen, maar na een lekkere maaltijd in de Mercado Ferrando en een goede nachtrust ging het de dag erna al wat beter om verder te gaan.

Dinsdag 4 september 2018 (Dag 56)

Gisteren zijn we rustig aan naar Salto gegaan. De bus vertrok pas om 13:00 uur vanuit Montevideo en erg luxe zijn we in ongeveer 6 uur naar Salto gereden, waar we een appartementje (Loft & Suites Centro) hadden gehuurd voor 2 nachten. Salto is na Montevideo de grootste stad van het land met 100.000 inwoners , maar daar is weinig van te merken. Ook hier is het erg rustig, maar we konden vrij makkelijk iets vinden om te eten en een supermarkt om ons ontbijt voor de komende dagen te kopen.

Woensdag 5 september 2018 (Dag 57)

Vanochtend heb ik eerst onze kleding naar de wasserette gebracht alvorens we de bus namen naar Termas del Dayman. De thermale baden van dit dorpje zijn de grootste toeristische trekpleister in dit gebied en dus gingen we hier heen om eens een dagje lekker te relaxen. Voor een paar euro werden we erheen gebracht, en ook de beperkte entreekosten zorgden voor een positieve financiële dag in een land wat verder vrij prijzig is vergeleken met de voorgaande landen.

De baden stelden ons niet teleur, en we hebben enorm genoten van de schone baden met temperaturen van boven de 40 graden. Het was ook enorm lekker weer, dus konden we ook lekker opdrogen (en verbranden!) in het zonnetje.

Inmiddels zijn we gereed om morgen weer verder te reizen. We verlaten morgen Uruguay en rijden Argentinië weer binnen. Eerst zullen we vanaf Salto naar Concordia (Argentinië) rijden, om vervolgens door te reizen naar Mercedes. Hier zullen we opgehaald worden met een auto die ons naar Colonial Carlos Pellegrini gaat brengen. Vanuit dit kleine plaatsje gaan we de wetlands van Parque Iberá verkennen. We hopen hier veel natuurschoon te zien en enkele bijzondere dieren te spotten. WiFi zullen we hier niet hebben, dus verwacht nog geen foto’s!

Morgen zullen we wel eerst onze was nog op moeten halen, aangezien deze vandaag nog niet gereed was. Gelukkig komt de vader (!) van wie we het appartement huren ons morgen ophalen om ons naar het busstation te brengen…we zijn erg benieuwd hoe het morgen zal verlopen!

0 gedachten over “Uruguay, Montevideo en Salto (Dag 53/54/55/56/57)

• Ziet er weer leutig (om in carnavalssfeer te blijven) uit! Nog veel plezier samen!

• WAT een prachtige verslagen Erik en weer hele mooie foto s geniet samen van jullie verdere reis