Artikelen

Een terugblik op het jaar 2021 van Reisprins!

Het jaar 2021 zit er weer bijna op. Waar vorig jaar de verwachtingen nog hoog waren vielen de mogelijkheden helaas toch nog wat tegen. Gelukkig was er meer mogelijk dan in 2020, en daar hebben wij dan ook goed gebruik van gemaakt. In het begin van het jaar hebben we bijvoorbeeld nog een paar leuke trips gemaakt naar Alkmaar en Burgh-Haamstede. In de zomer hebben we een prachtige roadtrip gemaakt door Denemarken, Zweden en Duitsland. Aan het einde van het jaar zijn we zelfs sinds lange tijd weer in het vliegtuig gestapt en hebben we een mooie reis naar Curaçao gemaakt. In dit artikel geven we je dan ook een uitgebreide terugblik op het jaar 2021 van Reisprins.nl!

Nederland

In het begin van 2021 waren de coronamaatregelen nog zo streng dat er zeer weinig mogelijk was. Net als in 2020 zijn we het jaar daarom begonnen met reisjes binnen Nederland. De kleinste reisjes waren mooie wandelingen in de direct omgeving. De regio West-Brabant telt veel mooie plekjes om te wandelen en deze hobby hebben we dit jaar goed doorgetrokken. We hebben zelfs nog een artikel geschreven met een overzicht van onze favoriete wandelingen in Zuid-West Nederland.

Al vroeg in het jaar werden we door verschillende partijen benaderd om wat leuke tripjes te maken. Zo mochten we overnachten in het prachtige The Fallon Hotel in Alkmaar. Hier hebben we een erg leuk weekend gehad met een prachtige fietstocht en een bijzondere overnachting in een voormalige gevangenis. Ook mochten we een dagje in een échte oldtimer van Weloveoldtimers.nl rondrijden. In de Ford Mustang uit 1966 hebben we een eind april een geweldige dag gehad en hadden we echt een dagje dat ouderwetse vakantiegevoel.

Ongeveer een maand later zijn we er nog een nachtje tussenuit geweest. We mochten namelijk een nachtje slapen in het gloednieuwe Boutique Hotel Ter Zand in Burgh-Haamstede. We hebben hier weer heerlijk rondgefietst en genoten van een hapje en drankje aan het strand. De zomer kwam inmiddels al in zicht en langzaam werd duidelijk dat er meer mogelijk zou zijn dan in 2020. Toen stond de citytrip met ons neefje Kai op het programma, maar deze hebben we in juni 2021 mooi in kunnen halen. Zelf hebben we geen kinderen, maar we wisten een erg leuke kidsproof citytrip naar Rotterdam samen te stellen. Hiermee zitten we al halverwege het jaar 2021 van deze terugblik van Reisprins.nl.

De kleurrijke strandhuisjes kenmerken de Zeeuwse kust
Roadtrip door Denemarken, Zweden en Duitsland

Gedurende het jaar groeiden de mogelijkheden om te reizen. Omdat de mogelijkheden helaas nog altijd niet onbeperkt waren besloten we om dit jaar toch maar in Europa te blijven. Dat kon maar 1 ding betekenen: een roadtrip! We kiezen hierbij graag voor bestemmingen die we nog nooit eerder bezocht hebben. Daarom waren we er al snel over uit om naar Denemarken en Zweden te rijden. We hadden een prachtige route samengesteld waarbij we in bijna 3 weken een mooie mix van cultuur en natuur zouden krijgen.

Het leek er eventjes op dat het coronavirus weer roet in het eten ging gooien vanwege een quarantaineplicht in Duitsland. We wisten echter heel creatief onze route aan te passen waardoor dit geen problemen meer opleverde. We hebben genoten van geweldige steden als Kopenhagen, Malmö, Göteborg en Hamburg, maar ook van de natuur in Zweden. Ook de Deense kust is geweldig om te ontdekken en natuurlijk mocht LEGOLAND niet ontbreken. Zo zie je in dit overzicht van Reisprins.nl dat we in 2021 in een geweldige reis hebben gemaakt tijdens de zomervakantie. Het enige wat eigenlijk een beetje ontbrak was het zomerse weer. Dat hebben we gelukkig aan het einde van het jaar nog goedgemaakt!

Vooral Kopenhagen heeft een enorm positieve indruk op ons achtergelaten!
Curaçao

Al tijdens onze roadtrip door Denemarken, Zweden en Duitsland wisten we al dat dit niet de laatste reis van het jaar zou zijn. We hebben een geweldige tijd gehad, maar we misten wel dat echte warme zomerse gevoel. Het weer was immers niet al te best, net als in Nederland afgelopen zomer. In de auto terug naar Kruisland hebben we daarom besloten om bij thuiskomst weer contact op te nemen met ABC Travel.

Vorig jaar zouden we namelijk na kerst al naar Curaçao reizen om daar met onze voeten in het zand Oud & Nieuw te vieren. We besloten om daarom een nieuwe poging te wagen. Deze keer wilden we niet zo lang wachten. Voor we het wisten hadden we een reis naar dit prachtige eiland geboekt voor begin december. De ouders van Judith vonden dit ook een goed idee. Daarom gingen we voor het eerst samen met ze op vakantie.

We zijn 11 dagen op reis geweest en hebben een geweldige tijd gehad. Het Morena Eco Resort was uitstekend en we hebben erg leuke dingen gedaan. Je kan natuurlijk ook gewoon alle tijd aan het strand doorbrengen. Toch zijn we blij dat we de Christoffelberg hebben beklommen, het Shete Boka National Park hebben bezocht en de Local Food Walk van Dundu Tours hebben gedaan. Het leukste vonden we toch het snorkelen in de heldere zee. Zo hebben we talloze vissen gezien en ook een paar hele mooie schildpadden. We zijn dan ook erg blij dat we deze reis nog hebben gemaakt aan het einde van het jaar.

Het was heerlijk om op Curaçao weer lekker te kunnen snorkelen!
Reisprins.nl

Naast deze terugblik op 2021 voor ons persoonlijk wil ik ook nog even vertellen wat dit jaar heeft betekend voor onze website Reisprins.nl. Een reiswebsite hebben in jaren dat er niet zoveel gereisd kan worden is natuurlijk niet eenvoudig. Toch zijn we dit jaar als website zeker verder gegroeid.

Onze website heeft dit jaar maar liefst 26.200 views gehad, wat een stijging is van 6,5% ten opzichte van 2020. Het aantal unieke bezoekers is zelfs gestegen naar 17.923, en dat is zelfs een stijging van maar liefst 9%.

Het best bekeken artikel van 2021 is het artikel over de filterflessen van Water-to-Go, dat meer dan 1.600 keer is bekeken. Ook de reisroute van onze reis door Europa van 2013 trok met een aantal van 1.500 views ook weer veel aandacht.

Ook mooi om te zien is dat maar liefst 57% van de bezoekers ons tegenwoordig weet te vinden via een zoekmachine. Dat is natuurlijk een heel goed signaal. 11% van de bezoekers wist ons via Facebook te bereiken. 80% van de views op onze website komen uit Nederland, met België met 11,5% als een goede tweede.

Dit heeft ook allemaal effect gehad op onze social media kanalen. Zo is onze Facebookpagina gestegen naar maar liefst 858 likes, dat is een stijging van maar liefst 10,5% ten opzichte van vorig jaar. Ook op Instagram hebben we een flinke sprong gemaakt. Met ongeveer 4700 volgers zijn we maar liefst 42% gestegen ten opzichte van vorig jaar.