2017AziëJapanJapan (21/07/2017-08/08/2017)Reisverslagen

Japan, een nuttige en warme 3e dag in Tokio (Dag 4)

Zoals je in de vorige blog hebt kunnen lezen hebben we in Japan al een aantal geweldige dagen in Tokio achter de rug. Vandaag hadden we nog een laatste vrije dag in Tokio alvorens we morgen verder gaan naar Hakone, iets ten zuidwesten van Tokio. In dit gloednieuwe reisverslag lees je precies wat we vandaag allemaal gedaan hebben!

Maandag 24 juli 2017 (Dag 4)

We besloten om naar de Tsukiji vismarkt te gaan, de grootste groothandel in vis en zeevruchten ter wereld. Dit was op loopafstand van het hotel, maar door de enorme hitte bleek deze wandeling nog behoorlijk tegen te vallen. Het was rond 9:30 al tegen de 35 graden en volledig bezweet en behoorlijk uitgeput kwamen we er dan ook aan. Het waren niet de meest ideale omstandigheden, maar na een korte wandeling hebben we toch een indruk gekregen ondanks dat bijna alle vis inmiddels al verkocht was.

We besloten hierna snel verder te gaan en een activiteit te zoeken die wat meer mogelijkheden tot verkoeling bood en pakten daarom de heerlijke koele metro richting Shibuya.

Shibuya

Shibuya is één van de bekendste wijken van Tokyo en is vooral beroemd vanwege de Shibuya crossing. Deze crossing is één van de grootste en drukste kruispunten ter wereld en wanneer de stoplichten voor voetgangers op groen gaan, steken mensen met honderden tegelijkertijd over. Daarnaast is het een zeer geliefde plek voor fashionistas en shop-a-holics want Shibuya is het thuisfront van enkele hippe modeketens en o.a. de befaamde Shibuya 109 shopping mall! thesushitimes.com

We hebben het kruispunt vanuit verschillende kanten gezien en vanuit de Starbucks kunnen genieten van het uitzicht op dit drukke punt.

(Ja mensen, het is leuk spelen met de functies op mijn nieuwe camera!)

Na een korte wandeling zijn we gaan eten bij Genki Sushi. Middels een bestelling op een tablet en een razendsnelle transportband waarmee de sushi recht voor je neus stopte hebben we heerlijk gegeten en stonden we binnen no-time weer buiten.

Yoyogi Park

We vervolgden onze wandeling door Shibuya naar Yoyogi Park waar we even bij konden komen van alle drukte.

Ga je naar Japan?

Denk er dan ook eens over na om een Pocket WiFi te huren.

Maak dan natuurlijk wel gebruik van de exclusieve couponcode  JWREISPRINS

en krijg JPY 1000 korting op je bestelling bij Japan Wireless!

Harajuku

Hierna zijn we naar de wijk Harajuku gelopen. Harajuku is een behoorlijk grote wijk in Tokyo die eigenlijk vooral bekend staat als dé modewijk van Japan, waar je de meest uiteenlopende kleding stijlen voorbij kunt zien komen en helemaal je ogen uitkijkt.

Voordat we hier aan kwamen zijn we nog even gestopt bij de poort tot de Meji Shrine, en zagen we op afstand al het “kattencafe”.

In Harajuku bevindt zich ook Takeshita Street. Dit is een smalle straat vol aparte winkels voor de meer uitgesprokenere Japanse jongeren waar regelmatig ook extreem geklede Japanners te bewonderen zijn. Vooral de winkels vol fel gekleurde kleding en accessoires vielen hier op.

Odaiba

Hierna zijn we met de metro terug gegaan naar het hotel. Na een korte maar hardnodige opfrisbeurt zijn we naar Odaiba gegaan, een groot kunstmatig eiland in de baai van Tokio. Hier hebben we met een prachtig uitzicht op de skyline van Tokio Italiaans gegeten en het Vrijheidsbeeld gezien, het kan hier allemaal in Japan!

Daarmee hebben we onze eerste dagen in Japan met een bezoek aan Tokio afgesloten. Het waren een paar prachtige dagen, maar eigenlijk nog iets te kort voor deze enorme stad. De stad heeft ons aangenaam verrast en is een must wat betreft wereldsteden.

Morgen gaan we onze JR pass activeren en nemen we de trein naar Hakone, waar het naar alle waarschijnlijkheid (gelukkig) een stukje koeler zal zijn!