2018BraziliëZuid-AmerikaZuid-Amerika (11/07/2018-10/11/2018)

Brazilië, Beto Carrero World & Balneário Camboriú (Dag 103/104/105)

Zoals in de laatste blog vermeld stond waren we naar Penha afgereisd voor een bezoek aan Beto Carrero World. Het grootste pretpark van Zuid-Amerika heeft veel overeenkomsten met Bobbejaanland, aangezien de oprichter van dit park (Beto Carrero) ook bekend was van films en muziek in cowboystijl. In dit reisverslag vertellen we jullie wat we allemaal hebben gedaan in Beto Carrero World en daarna in Balneário Camobriú, onze volgende bestemmingen in Brazilië.

Zondag 21 oktober 2018 (Dag 103)

Toen we vroeg uit ons bed kwamen waren we ietwat teleurgesteld aangezien het flink regende. Na het ontbijt was dit echter al een stuk minder en dus konden we zo vanaf ons hotel naar de ingang van het park lopen. Aangezien het zondag was bleek het enorm druk te zijn. Bij inkomst konden we gelukkig wel gelijk een paar leuke foto’s maken.

Hierna gingen we naar de eerste attractie, de zogenaamde boomstammetjes. Ondanks onze poncho’s kwamen we er flink nat uit en gingen we richting de Madagascar Crazy River. Er stond al een enorme rij bij, maar via de single rider rij konden we toch vrij snel erin. Beto Carrero World is weliswaar een pretpark in Brazilië, maar wat dat betreft is er weinig verschil met een pretpark in Nederland.

Het werd steeds drukker in het park en bij verschillende attracties liepen de wachttijden al op tot meer dan 2 uur. Dit werd ons iets te gek dus waren we erg blij toen we na een wandeling door de dierentuin een spannende show en een 4D film konden bekijken. Hier hoefden we maar 30 minuten te wachten . De Brazilianen reageerden op alles zeer uitbundig. Dit was ook het geval bij de Hot Wheels Show waar we daarna heen gingen.

Ondanks de bijna 3.000 man die op de tribune konden hadden we geluk dat we een plaatsje hadden. Nu werd ons duidelijk waarom Beto Carrero World zo populair is in Brazilië. Het was een erg goede auto- en motorshow vol spektakel.

Na een korte lunch besloten we dan ook om nog een show mee te pikken, de Madagascar Circus Show. Dit was een goede keuze want ook dit was een spectaculaire show. Waarin er met een BMX en op trampolines verschillende stunts werden uitgehaald.

We waren inmiddels behoorlijk vermoeid, maar door de vele shows waren de wachtrijen inmiddels al afgenomen. Na nog wat attracties bezocht te hebben namen we nog enkele ludieke foto’s en keerden we terug naar het hotel.

Daar aangekomen besloten we eigenlijk pas laat waar we nu weer heen zouden gaan. Door het veranderlijke weer is het lastig te bepalen wat een goede beslissing is, maar gelukkig kwamen we eruit. Via WhatsApp regelden we vervoer voor de volgende dag. Na wat eten bij het foodpark doken we ons bed weer in.

Maandag 22 oktober 2018 (Dag 104)

De andere morgen werden we netjes volgens afspraak opgehaald en naar Balneário Camboriú gebracht. In het hotel hadden we al gezien dat dit een toeristische plek was, en met het goede weer dat voorspeld werd wilden we niet te lang onderweg zijn. Ongeveer een uur later kwamen we aan bij het Hotel Palmas Executivo, waar we ook weer eens een zwembad hadden.

Na het afgeven van onze bagage gingen we direct met de Uber naar Unipraias Parque, de toeristische trekpleister van deze plaats. Je gaat hier met een kabelbaan omhoog. Vervolgens kan je op de top van de berg o.a. gebruik maken van een rodelbaan en een zipline. Ook had je bovenaan een geweldig uitzicht over de kustlijn.

We hebben er genoten van het uitzicht en samen van de rodelbaan afgegaan voordat we de kabelbaan verder namen. Aan de andere kant van de berg zat namelijk een strandje met enkele horecavoorzieningen. Hier namen we voor ongeveer €5 per persoon een buffet inclusief onbeperkt caipirinhas!

Nadat we nog even lekker in het zonnetje hadden gezeten gingen we ietwat aangeschoten terug met de kabelbaan.

Terug in het hotel hebben we nog een duik in het zwembad genomen en de dag afgesloten met Acai in het winkelcentrum dat hier om de hoek ligt.

Dinsdag 23 oktober 2018 (Dag 105)

Voor vandaag hadden we weinig plannen, en dat was maar goed ook. De ochtend begon met regen en dat gaf ons de mogelijkheid om de rest van onze reis te plannen. Ook konden we kijken wat we verder zouden gaan doen vandaag. Dat eerste bleek nog niet zo makkelijk, maar uiteindelijk hebben we besloten om naar Campinas te reizen. Vanaf 1 november zullen we in Rio de Janeiro zitten, waar we onze reis zullen afsluiten. We hebben dus nog 8 dagen om te vullen. We beginnen die 8 dagen met een busreis naar Campinas. Vandaag zijn we na het zeer uitgebreide ontbijt naar de kust gegaan om daar fietsen te huren. We hebben er 1 1/2 uur rondgereden en heel wat van deze toeristische stad gezien.

Het was inmiddels wat opgeklaard. Na een ijsje aan het strand zijn we terug naar het hotel gelopen om daar nog even van het zwembad te genieten. Vanavond zijn we weer met de Uber naar een Mexicaans restaurant gegaan, waar we uitgebreid hebben gegeten (en gedronken). Hiermee komt ons bezoek aan Balneário Camboriú ten einde. Voor morgen stappen we al vroeg de bus in naar Campinas, een busreis die ongeveer 13 uur in beslag zal gaan nemen.

2 gedachten over “Brazilië, Beto Carrero World & Balneário Camboriú (Dag 103/104/105)

• Ha Judith en Erik ja ik kan jullie volgen in Amerika en wat genieten jullie daar nog heel veel reis plezier