2023AziëReisverslagenVietnamWereldreis (08/03/2023 - 24/02/2024)

Via Quy Nhon naar Nha Trang (Dag 201 t/m 204)

Zoals je in het laatste reisverslag al hebt kunnen lezen hebben we in Hoi An een paar leuke dagen gehad. Zo hebben we er onder andere de Cooking Class at Tra Que Vegetable Village Half Day Tour bij VM Travel gedaan en de Heaven & Earth Bicycle Tour. Hierdoor hebben we heel veel gezien van de stad. Hierna zijn we met de trein verder naar het zuiden gereisd via Quy Nhon en Nha Trang. In dit reisverslag lees je daar alles over!

Met de trein naar van Da Nang naar Quy Nhon

Op zondag 24 september 2023 hebben we Hoi An weer verlaten. We haalden die ochtend nog snel wat broodjes bij Phi Bahn Mi voordat we met de taxi naar het treinstation van Da Nang werden gebracht. Om 11:45 vertrok hier de trein naar Quy Nhonn en ook deze keer was de trein weer mooi op tijd. We vinden het best lekker om soms een dagje in de trein te zitten. Er gebeurt van alles, de stoelen zitten niet verkeerd en je ziet heel Vietnam in het raam aan je voorbij komen. Met een muziekje op en een broodje achter de kiezen dutten we soms wat weg en voor je het weet ben je dan 6 uur later in Quy Nhon.

Daar namen we een taxi naar het Le Mint Hotel Quy Nhơn wat er prachtig uit zag. Het had de hele dag geregend, en in Quy Nhon was dit niet anders. Daarom pakten we die avond maar een Grab naar de Quy Nhon Sports Bar voor een lekkere Fish & Chips, Pizza en een potje voetbal op de tv. Na een erg goede nachtrust zijn we gaan ontbijten en hebben we in de hotelkamer onze reis voor de komende week verder gepland. Ook het plan voor deze dag hadden we zo gemaakt.

Tháp Đôi

Eerst zijn we weer voor een typisch Vietnamese Nem Lụi waarbij we zelf onze springrolls moesten rollen zijn we naar de Tháp Đôi gegaan. Deze twee torens staan ook wel bekend als de “Twin Towers”. De torens zijn gebouwd door de zogenaamde “Cham” mensen die rond de tweede eeuw na Christus hier hebben geleefd. Midden in de stad staan ze, een van 25 meter hoog en een van 23 meter hoog. Het was er heerlijk rustig en de zon straalde inmiddels goed genoeg om wat mooie foto’s te maken.

Hierna besloten we om naar het Nguyễn Tất Thành Square te gaan. Een van de grote pleinen die je aan de kust van Guy Nhon kan vinden. Er staan een paar indrukwekkende beelden maar verder is het op deze tijd van de dag behoorlijk leeg. We dronken een lekker sapje aan de kust om daarna in ongeveer 20 minuten weer terug te lopen naar het Le Mint Hotel Quy Nhơn. Die avond namen we een kijkje bij de night market, die behoorlijk tegenviel. Uiteindelijk konden we iets eten bij een Japans restaurant om de avond af te sluiten met een filmavondje op de kamer.

Door naar Nha Trang

De volgende dag liepen we naar het busstation om de bus naar Nha Trang te nemen. Deze hadden we een paar dagen eerder online geboekt en via WhatsApp hadden we doorgekregen waar de bus zou komen. Het duurde wat langer dan we verwacht zijn in Vietnam, maar uiteindelijk was het busje er en konden we op pad. De buschauffeur reed behoorlijk door en inclusief een simpele tussenstop kwamen we 4 uur later in Nha Trang aan. Na een boordje namen we de taxi naar het Maris Hotel Nha Trang. We waren aangenaam verrast door de mooie kamer, zeker voor maar €16 per nacht (inclusief ontbijt!).

Ondanks dat er al donkere wolken samen kwamen zijn we naar het Nha Trang Center winkelcentrum gegaan. Judith was hard toe aan nieuwe schoenen en deze wisten we hier nog te vinden ook. Na een drankje en een paar lekkere borden met pulled pork wandelden we in de regen weer terug naar het hotel. We hadden overigens al vernomen dat er veel Russen in Nha Trang zouden zitten en dat was niet gelogen. Het wemelde er van de Russen, veel restaurants hadden een menu in het Russisch en we werden zelfs in het Russisch begroet. Niet echt iets waar we op zaten te wachten.

Tháp Bà Ponagar

De volgende ochtend gingen we na het ontbijt op pad met de taxi naar Tháp Bà Ponagar. Dit tempelcomplex is gebouwd op een heuvel aan de Cai rivier 50 meter boven de zeespiegel. Ook deze tempel is gebouwd door het zogenaamde Cham volk en stamt van voor 781. Het is niet helemaal bekend wanneer dit gebouwd is, maar na vele restauraties is het een erg mooie plek om even te bezoeken. Wij bezochten deze tempels ook omdat we er weer een drankje mee konden verdienen, maar dat was gelukkig niet de enige reden. Na ongeveer een uurtje rondkijken hadden we het wel weer gezien.

We dropten onze spullen in het hotel en gingen wat eten bij Sailing Club Nha Trang met het idee om daarna lekker aan het strand te gaan liggen. Vanaf het terras zagen we echter hoe er een hele stroming vol afval voorbij kwam. Even later keken we bij het strand en zagen we hoeveel er was aangestrand. Dit sloegen we maar eens over. Het zwembad van het Maris Hotel Nha Trang was daarom een betere optie. Zeker toen het gedurende de middag slechter werd en flink ging regenen. Toen het enigszins opgedroogd was zijn we er nog even uit gegaan om een lokale maaltijd te nuttigen. We hadden deze plekken als tussenstop genomen om misschien ook nog wat van het strand te kunnen genieten. Helaas is dit letterlijk een beetje in het water gevallen…

4 gedachten over “Via Quy Nhon naar Nha Trang (Dag 201 t/m 204)